Skip to main content

WELLBEING 


Wellbeing je klíčový pro zdraví a úspěch vysokoškolských studentů.

Wellbeing je klíčovým prvkem celkového zdraví, spojeným se spokojeností a pohodou v životě. Pro vysokoškolské studenty má zásadní význam nejen pro akademický úspěch. Program Talentovaný Palacký přináší sérii workshopů zaměřených na rozvoj vitality a pohody. Zodpovědnost za vlastní život a efektivní řízení myšlenek a emocí jsou klíčem k vyšší kvalitě života. Vzájemná interakce mezi wellbeingem a sebeřízením hraje klíčovou roli v osobním rozvoji.

Získejte nástroje pro úspěch ve studiích i v životě s naším programem. Studium na vysoké škole může být náročným obdobím intenzivního učení, projektů, zkoušek a s tím spojeného stresu. O to důležitější je najít způsob, jak si udržet stav duševního a fyzické pohody.

Mindfulness

I v letním semestru jsme si pro vás přichystali pravidelná mindfulness setkávání. Nyní ale přicházíme s novinkou. Jelikož někteří z vás už znají základní principy a techniky mindfulness, otevíráme v novém semestru více typů lekcí s různou náročností cvičení. Opět platí, že se každý může přihlásit, na jakou lekci chce, jen už budete vědět, jaká náročnost vás na dané lekci čeká. 

Co můžete čekat? 

    • Redukce stresu: Pravidelná meditace pomáhá snižovat hladinu kortizolu, stresového hormonu, což vede k lepšímu zvládání stresových situací.
    • Zlepšení koncentrace a paměti: Meditace trénuje naši mysl k lepšímu soustředění.

    • Podpora duševního zdraví: Meditace posiluje duševní odolnost. 

    • Zlepšení spánku: Meditace prokazatelně pomáhá usnadnit usínání a zlepšit kvalitu spánku. 

Místo: budova Pedagogické fakulty, ul. Purkrabská 2 (učebna 1.21)

Kapacita je omezena na 15 osob.

Termíny | od 30.9 do 9.12 každé další pondělí od 17h

Barbora Kvapilová

Vystudovala jsem bakalářské studium psychologie na California State University of Northridge. V rámci studia jsem přednášela VŠ studentům na téma výskytu deprese a prevence sebevražd u vysokoškolských studentů. Po návratu domů jsem získala magisterský titul v psychologii na FF UP. V současnosti vyučuji psychologické předměty, studuji doktorát na  a nabízím poradenství studentům –⁠ to vše na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.

V současnosti jsem na cestě stát se certifikovanou lektorkou všímavosti u předních klinických psychologů a dlouholetých učitelů mindfulness meditace ve Spojených státech amerických, Tary Brach a Jacka Kornfielda. Kromě toho jsem absolvovala osmitýdenní online kurz MBSR (Mindfulness-based stress reduction program) na University of Massachusetts-medical center; Základy všímavosti (Fundamentals of Mindfulness) a Náročné emoce (Difficult emotions) v organizaci Mindful Schools a pětidenní Mindfulness Silent Retreat v Portugalsku. 

Jsem kvalifikovanou lektorkou mindfulness meditace kurzu s názvem Mindfulness Now, který získala z UK College of Mindfulness meditation ve Velké Británii v roce 2020.

Barbora Kutá

Právě dokončuji magisterské studium psychologie na FF UP a orientuji se na oblast duševní well-beingu a všímavosti.

S mindfulness jsem se poprvé setkala před šesti lety a od té doby jsem se meditacím věnovala ve svém osobním životě i profesním rozvoji. Absolvovala jsem akreditovaný kurz jógy v Yoga Brno Academy. Dále jsem podstoupila sebezkušenostní kurz učitelství meditací u Kabira Bhakti z Indie. Měla jsem také možnost zúčastnit se workshopu a přednášky Davida Michieho.

Již 4 roky vedu lekce jógy s prvky mindfulness a hodiny meditací. Přednášela jsem o relaxačních a dechových technikách a mindfulness například pro neziskovou organizaci Nepanikař nebo na konferenci Akademie psychologie. Napsala jsem několik vedených meditací pro aplikaci VOS.

Jsem moc vděčná za příležitost být těchto setkání, ve kterých vnímám svoji roli jako průvodce a prostředníka.

Reference na náš kurz