Skip to main content

PRÁVNÍK / PRÁVNIČKA Rektorátu Univerzity Karlovy

Zaměstnavatel

Zaměstnavatel: Univerzita Karlova

Popis zaměstnavatele:

Univerzita Karlova je místem, které propojuje tradici a historii s moderním výzkumem a progresivním pohledem na společnost. Ačkoliv jsme nejstarší a největší českou univerzitou, stále hledáme nové způsoby, jak se otevřít široké veřejnosti a předávat společnosti to nejlepší z oblasti vědění a kultury. Velký důraz klademe na rovné příležitosti, které považujeme za základ dobře fungující společnosti. Připojte se k nám a staňte se součástí práce, která má smysl!

Parametry

Typ: Pracovní poměr

Kategorie: Právní služby

Počet hodin za týden: 40

Místo výkonu práce: Praha 1

Odměna: 39 000 - 59 000 Kč

Termín uzávěrky: 18. 5. 2025

Zveřejněno: 2. 5. 2025

Kontakty

Kontaktní osoba: Šárka Bártová

Kontaktní telefon: 737 622 822

Kontaktní email: sarka.bartova@ruk.cuni.cz

Další kontakt:

Náš tým se podílí na chodu univerzity v široké oblasti právních služeb jak pro Rektorát UK, tak v rámci nastavování pravidel na celé UK. Chcete s námi nastavovat, měnit a ovlivňovat naše vnitřní pravidla a systémy? Pojďte na Karlovku!

Co konkrétně Vás čeká?

  • kontrola a revize návrhů smluvních dokumentů a dalších právních jednání
  • příprava smluvních dokumentů, rozhodnutí a podkladů pro jednání orgánů univerzity
  • příprava a revize vnitřních předpisů a opatření rektora či kvestora; příprava dílčích metodických pokynů
  • řešení právních otázek zejména z oblasti občanského, pracovního a správního práva či z práva duševního vlastnictví, příp. i z dalších právních oblastí (ochrana osobních údajů a osobnosti, svobodný přístup k informacím apod.)
  • metodická podpora pro fakulty a další součásti UK
  • zpracovávání právních stanovisek k aplikaci právních předpisů
  • digitalizace právních agend.

Co potřebujete mít, aby se nám dobře spolupracovalo:

  • ukončené vzdělání v magisterském studijním programu „Právo“ a aktivní znalost právního řádu ČR – vítáme i čerstvé absolventy!
  • uživatelskou znalost MS Office
  • výbornou znalost českého jazyka a schopnost komunikovat v záležitostech dané agendy i v anglickém jazyce slovem a písmem
  • dobré organizační, vyjadřovací a argumentační schopnosti
  • pečlivost, zodpovědnost a flexibilitu – připravenost na to, že objem práce se mění podle období
  • samostatnost a zároveň schopnost fungovat i jako člen týmu
  • aktivní zájem o univerzitu a její další rozvoj.

Bonusy, které nás potěší, ale nejsou podmínkou:

  • zkušenost s prací ve vysokoškolském prostředí
  • zkušenost s právní dokumentací grantů a projektů
  • znalost evropské legislativy
  • zájem o oblast digitalizace právního prostředí a v právu jako takovém.

Co Vám nabízíme:

  • zajímavou a odpovědnou práci v prestižní vzdělávací instituci
  • přátelský tým kolegů ochotných vždy poradit
  • 5 týdnů dovolené a dalších 5 dnů osobního volna a rozvoje
  • flexibilní začátek a konec pracovní doby
  • možnost práce na dálku
  • pracoviště v historickém centru Prahy
  • příležitosti k dalšímu vzdělávání, mezinárodní mobilitu
  • standardní benefity jako příspěvek na stravování, Kartu MultiSport a řadu slev a výhod v univerzitních zařízeních a u partnerských organizací – Benefity
  • pracovní smlouvu na dobu určitou 1 roku s možností prodloužení na dobu neurčitou
  • nástup možný ihned nebo dle dohody.

Pokud Vás nabídka zaujala, zašlete nám prosím svůj životopis a stručný motivační dopis na emailovou adresu: ruk@teamio.eu

Těšíme se na Vaše odpovědi!

První kolo výběrového řízení proběhne na základě vyhodnocení přihlášek. Vybraní uchazeči budou pozváni k ústním pohovorům, při kterých budou ověřeny požadované kompetence formou diskuze zejména nad těmito předem zadanými tématy:

  • Specifika veřejné vysoké školy jako zaměstnavatelem oproti jiným právnickým osobám.
  • Vznik a změna pracovního poměru jmenováním v prostředí veřejné vysoké školy.
  • Rizika plynoucí z porušení zákona o registru smluv.
  • Vztah náhrady škody a smluvní pokuty.
  • Specifika disertační práce napsané studentem a odborné studie vytvořené zaměstnancem vysoké školy z hlediska autorského práva.

Výhrada

Rektor UK si vyhrazuje právo zrušit výběrové řízení kdykoli v jeho průběhu. Každý účastník výběrového řízení nese své náklady samostatně a nevzniká mu nárok na jejich úhradu.