Skip to main content

Služby Kariérního centra UP

Kariérní centrum nabízí tyto služby:

  • kariérní poradenství

  • koučink

  • krizovou intervenci

  • odborné konzultace

  • krátkodobé psychologické poradenství

  • základní poradenství o dalších poradenských službách na UP 
  • rozvojové kurzy, přednášky, tréninky a workshopy
  • zprostředkovávání nabídek práce a stáží, pracovní veletrhy a setkávání se zaměstnavateli

Cílem aktivit Kariérního centra je podpora:

  • rozvoje klíčových dovedností studentů
  • vytváření kontaktů studentů se zaměstnavateli
  • přechodu absolventů univerzity do praxe

Co s námi získáte:

  • sebepoznání, zvýšení sebevědomí a víry v sebe sama

  • snazší orientaci na pracovním trhu

  • inspiraci a vzory 

  • nové kontakty a přátele

  • lepší možnosti uplatnění skrz vzdělání a praxe

Služby Kariérního centra UP jsou pro studenty a zaměstnance Univerzity Palackého a absolventy do 18 měsíců od ukončení studia zdarma. Pro jejich využívání se zaregistrujte do našeho portálu.

Individuální konzultace a koučink poskytujeme na základě předchozí dohody termínu. Domluvte si u nás schůzku – napište nám na kariernicentrum@upol.cz (nebo přes formulář níže), brzy se vám ozveme.

Nevíte, kterou službu si vybrat, nebo si nejste jistí, jestli je pro vás užitečná? Rádi s vámi vše probereme a společně najdeme nejlepší cestu.


Kariérní poradenství

je služba zaměřená na podporu jednotlivců při plánování jejich profesní dráhy, hledání kariérních cílů a rozvíjení potřebných dovedností pro uplatnění na trhu práce.

Kariérní poradce pomáhá klientům identifikovat jejich silné stránky, zájmy a hodnoty, které mohou formovat jejich kariérní rozhodnutí. Dále nabízí nástroje a techniky pro efektivní zvládání náročných situací v profesním životě, jako je změna zaměstnání, příprava na pohovor, tvorba životopisu nebo rozvoj měkkých dovedností, například komunikace a sebedůvěry. Kariérní poradenství se tak zaměřuje na současné i budoucí kroky k naplnění profesního potenciálu klienta. 

Délka jednoho setkání se pohybuje v rozsahu 60–90 minut. Kariérní poradenství poskytujeme individuálně, v osobní i online formě.

Personální obsazení na KC UP: Katrin Stark, Jitka Janečková Moťková 


Odborná konzultace  

je poradenské setkání s kvalifikovaným odborníkem, jehož cílem je poskytnout odborné rady, vedení nebo informace k řešení konkrétního problému nebo otázky. Konzultace umožňuje klientovi získat profesionální pohled na situaci a probrat možné kroky či strategie.

Délka jednoho setkání se pohybuje v rozsahu 60–90 minut.

Personální obsazení na KC UP: Katrin Stark, Jitka Janečková Moťková 


Základní poradenství o dalších poradenských službách na UP 

www.upol.cz/poradenstvi/ 

Personální obsazení na KC UP: Všichni pracovníci/ce KC UP

Koučink

je metoda rozvoje osobních a profesních schopností, která se zaměřuje na podporu jednotlivce při dosahování jeho cílů a rozvíjení potenciálu. Kouč, jako průvodce, klade otázky a poskytuje strukturu, která klientovi pomáhá lépe porozumět sobě samému, stanovit si cíle a najít vlastní efektivní řešení či přístupy ke zvládání výzev.   

Koučink poskytujeme individuálně, v osobní (na pracovišti KC a walk and talk) i online formě.

Personální obsazení na KC UP: Katrin Stark, Jitka Janečková Moťková, Kristýna Pospíšilová, Nika Totová 

OSOBNÍ KOUČINK

Setkání osobního koučinku probíhají v zázemí Kariérního centra (na Křížkovského 8) nebo v naší poradenské místnosti (na Biskupském náměstí 1).

Během prvního setkání vám náš kouč představí koučovací přístup a společně si nastavíme očekávání a pravidla spolupráce. Toto úvodní setkání bývá převážně informační a organizační, abychom si vyjasnili, jak spolu můžeme pracovat a co bude předmětem koučování.

Počet setkání závisí na konkrétním tématu (obvykle 5–10, v některých případech je možná dlouhodobá spolupráce), na rozsahu, délce a frekvenci setkání se domluvíme individuálně. 

ONLINE KOUČINK

Pokud se s námi nemůžete potkat osobně nebo preferujete online komunikaci, koučink může probíhat prostřednictvím platformy Microsoft Teams, Zoom nebo Meet. Na svůj e-mail od nás před konáním setkání dostanete link k připojení.

Prosíme, abyste si zajistili funkční technické vybavení (zvuk i kameru) a klidné místo, kde nebudeme rušeni.

WALK AND TALK KOUČINK

Pokud tomu roční období a počasí přeje, rádi vás vezmeme ven! Změna prostředí při walk and talk koučinku vám umožní vystoupit z každodenní rutiny, přemýšlet mimo zaběhlé myšlenkové vzorce, a lépe se tak soustředit na své cíle.

Procházka krásnými olomouckými parky, nové podněty a vizuální vjemy mohou vytvořit otevřenější atmosféru, která umožňuje pohodlněji sdílet své myšlenky, pocity a obavy, uvolnit bloky a bariéry. Podpoří kreativitu, hlubší reflexi i fyzickou pohodu – přispěje k zlepšení krevního oběhu, snížení stresu, dodání energie.

Tempo procházky přizpůsobíme našim možnostem.
V případě náhlé změny počasí probíhá koučink uvnitř Kariérního centra.


Psychologické poradenství

je odborná podpora zaměřená na prevenci a řešení konkrétních životních obtíží, jako jsou stres (včetně měření stresu a strategie managementu stresu), úzkost, strach, vztahové problémy nebo studijní potíže. Cílem poradenství je poskytnout klientovi/ce prostor pro prozkoumání jeho situace a podporu při hledání efektivních řešení a strategií zvládání. Psycholog/žka využívá metody a techniky zaměřené na podporu klientovy schopnosti překonávat překážky a zlepšovat jeho duševní pohodu. Psychologické poradenství bývá obvykle krátkodobé a zaměřuje se spíše na aktuální problémy než na hlubokou osobnostní práci, která je charakteristická pro psychoterapii. 

Délka jednoho setkání se pohybuje v rozsahu 60 minut. Poskytujeme v  individuální  formě. 

Personální obsazení na KC UP: Martin Fülep 


Krizová intervence  

je okamžitá a krátkodobá podpora poskytovaná jednotlivcům, kteří prožívají intenzivní psychickou krizi, například po traumatickém zážitku, v akutním stresu nebo při náhlém zhoršení duševního zdraví. Jejím cílem je stabilizovat klienta/ku, snížit psychické napětí a pomoci obnovit základní schopnost fungování. Krizový intervenční pracovník/ce využívá strukturované rozhovory a techniky zaměřené na řešení aktuální situace a podporu klienta, aby mohl/a postupně získat kontrolu nad svým stavem a zvažovat další kroky k zotavení. 

Krizovou intervenci v Kariérním centru UP neposkytujeme jako samostatnou službu. Vyškolení pracovníci/ce mohou krizovou intervenci poskytnout v případě, že vyhodnotí aktuální potřebnost klienta/ky. 

Personální obsazení na KC UP: Katrin Stark, Jitka Janečková Moťková, Martin Fülep